دین باوری ودین مداری

دین باوری ودین مداری
قال رسول الله صلّى الله عليه وآله: من مات ولم يعرف إمام زمانه، مات ميتة جاهلية؛رسول خدا صلى الله عليه وآله فرمود: هر كس بميرد در حالى كه امام زمانش را نشناسد، به مرگ جاهلى از دنيا رفته است.
شیعه در نگاه فاطمه-سلام الله علیها-،کسی است که پیرو فرامین اهل بیت-علیهم السلام-باشد و ادعای تشیع بدون پایبندی در مسیر نورانی آنان ادعایی بیش نیست.اما آیا اگر ما گاهی اسیر هوای نفس شدیم،دیگر از جرگه تشیع خارج خواهیم شد و راهی برای بازگشت نیست؟ این پرسش مهم ، سؤال زنی از طرف شوهرش از حضرت زهرا-علیهاسلام-است که به نزد فاطمه-سلام الله-آمده و می پرسد که آیا او(شوهرش)از شیعیان فاطمه-سلام الله-هست یا خیر؟ و حضرت فاطمه-علیهاسلام-پاسخ داد: (إن کنت تعمل بما أمرناک،و تنتهی عما زجرناک عنه فأنت من شیعتنا،و إلا فلا؛ اگر به آنچه ما امر می کنیم عمل کنی و از آنچه تو را نهی می کنیم پرهیز کنی از شیعیان مایی و إلا خیر). زن بازگشت و سخن فاطمه-س-را به شوهرش باز گفت.شوهر گفت:(وای بر من،زیرا کسی خالی از گناهان و خطاها نیست).زن نزد فاطمه-علیهاسلام-بازگشت و سخن شوهرش را منتقل کرد.صدیقه طاهره نیز برای او تبیین کرد که شیعیان درصورت گنهکار بودن ، توسط سختی ها یا شداید مرگ و قیامت تطهیر شده و داخل در بهشت خواهند شد. صدیقه ی طاهره-علیها سلام-در پاسخ او فرمود:((لیس هکذا شیعتنا من خیار أهل الجنه و کل محبینا و موالی أولیائنا و معادی أعدائنا و المسلم بقلبه و لسانه لنا لیسوا من شیعتنا إذا خالفوا أوامرنا و نواهینا فی سائر الموبقات و هم مع ذلک فی الجنه و لکن بعد ما یطهرون من ذنوبهم بالبلایا و الرزایا أو فی عرصات القیامة بأنواع شدائدها أو فی الطبق الأعلی من جهنم بعذابها إلی أن نستنفذهم بحبنا منها و ننقلهم إلی حضرتنا؛(از من) به همسرت بگو چنین نیست(که او قضاوت کرده است)،شیعیان ما از بهترین افراد بهشتند و همه دوستان ما و دشمنان دشمنان ما همه در بهشت خواهند بود. آری کسی که با قلب و زبان تسلیم ما اهل بیت شده اما از اوامر ما سرپیچی کند و نواهی و موارد پرهیز را محترم نشمرد از شیعیان واقعی ما نخواهد بود. گرچه این گروه نیز پس از پاک شدن از گناهان ،و تحمل مشکلات روز قیامت و قرار گرفتن اندک زمانی در طبقات بالای جهنم و چشیدن عذاب،اهل بهشت خواهند بود و ما به خاطر دوستی شان با ما نجاتشان داده و آنان را به پیشگاه خودمان انتقال خواهیم داد)).۱ روایت شده است که مردی به امام حسن مجتبی-علیه السلام-گفت:من از شیعیان شما هستم.امام فرمود:ای بنده ی خدا! اگر مطیع اوامر و نواهی ما باشی راست می گویی ولی اگر چنین نباشی پس با ادعای چنین منزلت والایی که اهلش نیستی بر گناهانت می افزایی.مگو:من از شیعیان شما هستم.بلکه بگو من از دوستداران شما و دشمن دشمنان شما هستم. در این صورت تو انسان خوبی هستی و به سوی خوبی در حرکتی.)۲. /۱.تفسیر الإمام العسکری علیه السلام،ص۳۰۸.//۲.بحارالأنوار،ج۶۵،ص۹۶.
style type="text/css"

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ چهار شنبه 8 خرداد 1392برچسب:, ] [ ] [ muslim ] [ ]
.: Weblog Themes By Weblog Skin :.
درباره وبلاگ

حدیث موضوعی
نويسندگان
موضوعات وب
امکانات وب

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 8
بازدید هفته : 10
بازدید ماه : 2
بازدید کل : 123650
تعداد مطالب : 53
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1

اوقات شرعی