دین باوری ودین مداری

دین باوری ودین مداری
قال رسول الله صلّى الله عليه وآله: من مات ولم يعرف إمام زمانه، مات ميتة جاهلية؛رسول خدا صلى الله عليه وآله فرمود: هر كس بميرد در حالى كه امام زمانش را نشناسد، به مرگ جاهلى از دنيا رفته است.
در نظام خانواده،یکی از عوامل دوام و گرمی،قانع بودن همسر نسبت به وضعیت اقتصادی و عدم تحمیل مازاد بر توان همسر است.پیامبر اکرم-صل الله علیه و آله وسلم-این اصل اخلاقی را به دخترش فاطمه-سلام الله علیها-تعلیم داده بود؛از این رو،با وجود دشواری معیشت و سختی زندگی در بخش مالی،فاطمه - س- در خواستی از همسرش نمی کرد که بیش از توان او باشد یا او را وادار به تکلف کند.او با وجود سختی و مشقت و فقر مادی که به علت و ضعیت خاص مسلمانان بر زندگی شان حاکم بود،هیچ گاه خواسته ای را بر همسرش تحمیل نکرد و روزگار را با ایثار نسبت به همسر و فرزندان خود می گذرانید.در یکی از صبحگاهان،همسرش از او پرسید؛فاطمه جان!آیا چیزی برای خوردن داری؟پاسخ داد؛نه،بخدایی که پدرم را به نبوت و شما را به امامت بر گزید سوگند که دو روز است در منزل غذای کافی نداریم،آن چه بود به شما و فرزندانم(حسن و حسین)دادم و خود از غذای اندک موجود،استفاده نکردم.علی-علیه السلام-فرمود؛فاطمه جان!چرا به من اطلاع ندادی،تا چیزی تهیه کنم؟فاطمه-س-در پاسخ فرمودند؛(یا ابا الحسن انی لأستحیی من إلهی أن أکلف نفسک ما لا تقدر علیه؛ یا اباالحسن!من از پروردگار خود حیا می کنم چیزی را از تو درخواست نمایم که تو بر آن توان و قدرت نداری).(بحار،ج43،ص59،ح51).
style type="text/css"

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ سه شنبه 27 فروردين 1392برچسب:, ] [ ] [ ] [ ]
.: Weblog Themes By Weblog Skin :.
درباره وبلاگ

حدیث موضوعی
نويسندگان
موضوعات وب
امکانات وب

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 18
بازدید دیروز : 8
بازدید هفته : 26
بازدید ماه : 18
بازدید کل : 123666
تعداد مطالب : 53
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1

اوقات شرعی